Honlap testreszabása




készítette a honlap.hu
Óvodánk hírei

Polgármesteri Elismerő címet kapott Óvodánk pedagógusa

A Város Napja ünnepi rendezvényen Óvodánk óvodapedagógusa Kolozsvári Magdolna - Magdika óvónéni - Tiszafüred Város Önkormányzata nevében adományozott Polgármesteri Elismerő címet vehetett át.
Az elismeréshez szeretettel gratulálunk!
Munkájához jó egészséget kívánunk!
Kolozsvári Magdolna Tiszafüreden született. Középiskolai tanulmányait a tiszaföldvári Hajnóczy József Óvónői Szakközépiskolában végezte, 1983-ban érettségizett. A középiskolai évek alatt szívesen vett részt az énekkar, a népdalkör és a folk-beat szakkör munkájában. 1983. szeptember 01-én kezdett dolgozni Tiszafüreden, a Bajcsy-Zsilinszky úti Óvodában, a jelenlegi Cseperedő Óvodában.
Főiskolai tanulmányait 1996-ban fejezte be levelező tagozaton a Hajdúböszörményi Óvóképző Főiskolán.
Pályakezdőként örömmel és szívesen tanult a tapasztaltabb, idősebb kolléganőktől. Mindig szívesen vett részt a szakmai, módszertani továbbképzéseken. Mindig nagy figyelmet fordított és fordít manapság is az önképzésre, a folyamatos megújulásra. Tudását, szakmai tapasztalatait szívesen megosztja a fiatalabb kolléganőkkel, pályakezdőkkel, gyakorlatot végző főiskolai hallgatókkal.
Pedagógiai munkája során szívügyének tekintette és tekinti az óvodáskorú gyermekek képességbeli fejlesztése mellett az érzelmi kiegyensúlyozottságot is. Ez sugárzik személyiségéből, erre neveli a mindennapokban a gyermekeket is. Mindig törekedett és törekszik a szülőkkel, kollégákkal való harmonikus, együttműködő jó kapcsolat kialakítására.
Elkötelezett híve a művészeti program megvalósításának, fejlesztésének és szélesebb körű megismertetésének. A művészetekhez való vonzódása megjelenik a mindennapi munkájában is, ezeket az értékeket közvetíti a tevékenységek során a kisgyermekek felé. Magas színvonalú szakmai tudásával segítette a Pedagógiai Program és a hozzá kapcsolódó dokumentumok, szakmai segédanyagok kidolgozását. Aktív részese volt az Óvodai Etikai kódex elkészítésének, az „Egy szív, két kéz, száz ötlet” programsorozat éveken keresztül történő megvalósításának, melynek keretében az ünnepkörökhöz kapcsolódóan kézműves foglalkozásokat szerveznek az óvodapedagógusok gyermekeknek és szüleiknek.
Mindennapi munkáját a gyermekek szeretete, tisztelete, a másság elfogadása, a segítségnyújtás, megértés, a lelki egyensúly alakítása, megtartása jellemzi. Mindezt hűen tükrözi az alábbi Rudolf Steiner idézet:
„Az egész gyermek olyan, mint egyetlen érzékszerv, minden hatásra reagál, amit emberek váltanak ki belőle.
Hogy egész élete egészséges lesz-e vagy sem, attól függ, hogyan viselkednek a közelében.”
Példaértékű óvodapedagógiai munkáját közel 40 éve végzi ugyanazon a munkahelyen.
Az elismeréshez szívből gratulálunk!

 

DigiMini3 kutatás - A digitalizáció hatása a bölcsődében

Az elmúlt években a Digitális Gyermekvédelmi Stratégia keretében végzett kutatás célja az volt, hogy megvizsgálja mi jellemző ezen a téren a bölcsődés korosztályra. Az OkosÓvoda programba bekapcsolódó intézmények kisgyermekekkel foglalkozó szakemberei által vezetett és beküldött megfigyelési naplók által rendkívül nagy méretű és érdekes anyagra tettünk szert, amelyet 2024-ben, a 2023-as naplókkal együtt dolgoztunk fel.

A naplók egyfajta közösségi tudományos (citizen science) program részei, mivel a résztvevő intézmények nevelőit, gondozóit kértük meg, hogy az általunk küldött, egységes formátumú naplóba alkalomszerűen rögzítsék a csoportban látott, tapasztalt, a digitális eszközökkel kapcsolatos élményeiket, és a szabad játék során megfigyelt eseteket.

A hazai és a nemzetközi kutatások szerint is úgy tűnik, már a legkisebbek közvetlen környezetében is sokszor megy a televízió, a szülők a jelenlétükben felveszik a telefont, megválaszolják az e-maileket, és használják a közösségi médiát. 

A DigiMini3 kutatásban a 1-3 éves korosztály digitális környezetével foglalkoztunk. Az eredmények segítenek megérteni, hogy a kisgyermekek hogyan viszonyulnak a digitális eszközökhöz, és milyen hatással van ez a fejlődésükre.

A kutatás célja az 1-3 éves korosztály digitális eszközökhöz való viszonyának, szokásainak feltérképezése természetes helyzetek, a gyermekek bölcsődei szabad játéka, utánzó- és szerepjátékai, elbeszélése alapján; valamint a bölcsődei digitális tevékenység-kezdeményezések típusainak, variációinak feltárása.

A 2021-2023-ban zajlott adatfelvétel során 73 intézményből összesen 123 kutatási napló érkezett be, amelyek összesen 490 információ-egységet: 347 esetleírás-elemet és 143 értékelő reflexiót tartalmaztak.

A természetes megfigyelés után a kisgyermeknevelők a sablonban rögzítették meglátásaikat. A naplók digitálisan, tartalomelemzéssel kerültek (feldolgozásra.

A kutatásban olyan fontos kérdésekre kerestük a választ, mint:

  • Milyen szerepet játszanak a digitális eszközök a kisgyermekek életében?
  • Milyen hatással vannak a képernyők a gyermekek kognitív és szociális fejlődésére?
  • Hogyan támogathatják a szülők és a szakemberek a gyermekek egészséges digitális fejlődését?

 

A kutatás összefoglalója itt érhető el:

https://digitalisgyermekvedelem.hu/digimini3/

Vissza