Honlap testreszabása




készítette a honlap.hu
Óvodánk hírei

Polgármesteri Elismerő címet kapott Óvodánk pedagógusa

A Város Napja ünnepi rendezvényen Óvodánk óvodapedagógusa Kolozsvári Magdolna - Magdika óvónéni - Tiszafüred Város Önkormányzata nevében adományozott Polgármesteri Elismerő címet vehetett át.
Az elismeréshez szeretettel gratulálunk!
Munkájához jó egészséget kívánunk!
Kolozsvári Magdolna Tiszafüreden született. Középiskolai tanulmányait a tiszaföldvári Hajnóczy József Óvónői Szakközépiskolában végezte, 1983-ban érettségizett. A középiskolai évek alatt szívesen vett részt az énekkar, a népdalkör és a folk-beat szakkör munkájában. 1983. szeptember 01-én kezdett dolgozni Tiszafüreden, a Bajcsy-Zsilinszky úti Óvodában, a jelenlegi Cseperedő Óvodában.
Főiskolai tanulmányait 1996-ban fejezte be levelező tagozaton a Hajdúböszörményi Óvóképző Főiskolán.
Pályakezdőként örömmel és szívesen tanult a tapasztaltabb, idősebb kolléganőktől. Mindig szívesen vett részt a szakmai, módszertani továbbképzéseken. Mindig nagy figyelmet fordított és fordít manapság is az önképzésre, a folyamatos megújulásra. Tudását, szakmai tapasztalatait szívesen megosztja a fiatalabb kolléganőkkel, pályakezdőkkel, gyakorlatot végző főiskolai hallgatókkal.
Pedagógiai munkája során szívügyének tekintette és tekinti az óvodáskorú gyermekek képességbeli fejlesztése mellett az érzelmi kiegyensúlyozottságot is. Ez sugárzik személyiségéből, erre neveli a mindennapokban a gyermekeket is. Mindig törekedett és törekszik a szülőkkel, kollégákkal való harmonikus, együttműködő jó kapcsolat kialakítására.
Elkötelezett híve a művészeti program megvalósításának, fejlesztésének és szélesebb körű megismertetésének. A művészetekhez való vonzódása megjelenik a mindennapi munkájában is, ezeket az értékeket közvetíti a tevékenységek során a kisgyermekek felé. Magas színvonalú szakmai tudásával segítette a Pedagógiai Program és a hozzá kapcsolódó dokumentumok, szakmai segédanyagok kidolgozását. Aktív részese volt az Óvodai Etikai kódex elkészítésének, az „Egy szív, két kéz, száz ötlet” programsorozat éveken keresztül történő megvalósításának, melynek keretében az ünnepkörökhöz kapcsolódóan kézműves foglalkozásokat szerveznek az óvodapedagógusok gyermekeknek és szüleiknek.
Mindennapi munkáját a gyermekek szeretete, tisztelete, a másság elfogadása, a segítségnyújtás, megértés, a lelki egyensúly alakítása, megtartása jellemzi. Mindezt hűen tükrözi az alábbi Rudolf Steiner idézet:
„Az egész gyermek olyan, mint egyetlen érzékszerv, minden hatásra reagál, amit emberek váltanak ki belőle.
Hogy egész élete egészséges lesz-e vagy sem, attól függ, hogyan viselkednek a közelében.”
Példaértékű óvodapedagógiai munkáját közel 40 éve végzi ugyanazon a munkahelyen.
Az elismeréshez szívből gratulálunk!

 

DigiMini1 kutatás – Óvoda és digitalizáció

A médiakörnyezet fejlődését folyamatosan végig kísérte a gyermekek és fiatalok egészséges fejlődéséért való aggodalom. A XIX. század végén az újságok és a távíró, a múlt század harmincas éveiben a film, majd a hatvanas években a televízió káros hatásától féltették a felnövekvő generáció egészséges szellemi és erkölcsi fejlődését.

Az új médiakörnyezettel, a digitalizációval együtt járó kockázatok és lehetőségek felismerése napjainkban különösen fontos. A médiahasználathoz kapcsolódó gyermekvédelem kiindulópontja felmérni a való kockázatokat és meglátni a médiakörnyezet fejlődésében rejlő lehetőségeket. Az elmúlt időszakra jellemző, hogy már nem csak az iskolás korosztály érintett, hanem a kisebbek is, hiszen a gyermekeket születésüktől kezdve körbeveszi az online környezet, fogyasztanak médiatartalmakat, sőt, egyre több óvodásnak van már akár saját laptopja, mobiltelefonja. Igaz, hogy a gyermekek többségére ezek még nem jelentenek közvetlen kockázatot, de az óvodások számára a családon belüli, az óvodai, játszótéri és más élethelyzetekben látott okoseszköz és internethasználati minták alapozzák meg azokat az igényeket, elvárásokat és attitűdöket, amelyek meghatározzák a gyermekek későbbi digitális jövőjét.

A Digitális Gyermekvédelmi Stratégia keretében végzett felmérés célja az volt, hogy megvizsgálja, mi jellemző ezen a téren az óvodás korosztályra. Az OkosÓvoda programba bekapcsolódó intézmények óvodapedagógusai által vezetett és beküldött megfigyelési naplók feldolgozására, az abban rögzített helyzetek, tapasztalatok, észrevételek elemzésére került sor 2020-ban. Ennek alapján megállapítható, hogy az óvodások gyakran utánozzák a mobilhasználatot, és minden arra alkalmas formájú tárgyat okostelefonként használnak: „telefonálnak”, fényképeket és szelfiket „készítenek”, koppintanak, elhúzzák az ujjukat például a fakockán – pontosan lemásolva az igazi használatot. Játékuk során megfigyelhető a könyvekből és Lego-elemekből készített tablet, amin „dolgoznak” – utánozva a felnőttek tevékenységét. A megfigyelések alapján úgy tűnik, hogy szinte mindegyik gyermek naponta használja az okoseszközöket (telefon, tablet) mesenézésre vagy játékra és előfordul az is, hogy a közösségi oldalakat is látogatják.

A gyermekek eszközhasználata megjelenik a játéktevékenységükben, főleg játékidőben (pl.: legóból okostelefont alkotnak és „játszásiból” azon telefonálgatnak, illetve a csoportszobákban fellelhető számítógép nélküli billentyűzettel is előszeretettel játszanak. Nagyon ötletes és találékony megoldásaik vannak arra vonatkozóan, miket lehetne helyettesítő eszközként használni: pl: LEGO, játék laptop, kocka, laptop papírból, játéktelefon, laptop társasjáték táblájából.

A kutatás összefoglalója itt elérhető: https://digitalisgyermekvedelem.hu/digimini1/

Vissza