Honlap testreszabása




készítette a honlap.hu
Óvodánk hírei

Polgármesteri Elismerő címet kapott Óvodánk pedagógusa

A Város Napja ünnepi rendezvényen Óvodánk óvodapedagógusa Kolozsvári Magdolna - Magdika óvónéni - Tiszafüred Város Önkormányzata nevében adományozott Polgármesteri Elismerő címet vehetett át.
Az elismeréshez szeretettel gratulálunk!
Munkájához jó egészséget kívánunk!
Kolozsvári Magdolna Tiszafüreden született. Középiskolai tanulmányait a tiszaföldvári Hajnóczy József Óvónői Szakközépiskolában végezte, 1983-ban érettségizett. A középiskolai évek alatt szívesen vett részt az énekkar, a népdalkör és a folk-beat szakkör munkájában. 1983. szeptember 01-én kezdett dolgozni Tiszafüreden, a Bajcsy-Zsilinszky úti Óvodában, a jelenlegi Cseperedő Óvodában.
Főiskolai tanulmányait 1996-ban fejezte be levelező tagozaton a Hajdúböszörményi Óvóképző Főiskolán.
Pályakezdőként örömmel és szívesen tanult a tapasztaltabb, idősebb kolléganőktől. Mindig szívesen vett részt a szakmai, módszertani továbbképzéseken. Mindig nagy figyelmet fordított és fordít manapság is az önképzésre, a folyamatos megújulásra. Tudását, szakmai tapasztalatait szívesen megosztja a fiatalabb kolléganőkkel, pályakezdőkkel, gyakorlatot végző főiskolai hallgatókkal.
Pedagógiai munkája során szívügyének tekintette és tekinti az óvodáskorú gyermekek képességbeli fejlesztése mellett az érzelmi kiegyensúlyozottságot is. Ez sugárzik személyiségéből, erre neveli a mindennapokban a gyermekeket is. Mindig törekedett és törekszik a szülőkkel, kollégákkal való harmonikus, együttműködő jó kapcsolat kialakítására.
Elkötelezett híve a művészeti program megvalósításának, fejlesztésének és szélesebb körű megismertetésének. A művészetekhez való vonzódása megjelenik a mindennapi munkájában is, ezeket az értékeket közvetíti a tevékenységek során a kisgyermekek felé. Magas színvonalú szakmai tudásával segítette a Pedagógiai Program és a hozzá kapcsolódó dokumentumok, szakmai segédanyagok kidolgozását. Aktív részese volt az Óvodai Etikai kódex elkészítésének, az „Egy szív, két kéz, száz ötlet” programsorozat éveken keresztül történő megvalósításának, melynek keretében az ünnepkörökhöz kapcsolódóan kézműves foglalkozásokat szerveznek az óvodapedagógusok gyermekeknek és szüleiknek.
Mindennapi munkáját a gyermekek szeretete, tisztelete, a másság elfogadása, a segítségnyújtás, megértés, a lelki egyensúly alakítása, megtartása jellemzi. Mindezt hűen tükrözi az alábbi Rudolf Steiner idézet:
„Az egész gyermek olyan, mint egyetlen érzékszerv, minden hatásra reagál, amit emberek váltanak ki belőle.
Hogy egész élete egészséges lesz-e vagy sem, attól függ, hogyan viselkednek a közelében.”
Példaértékű óvodapedagógiai munkáját közel 40 éve végzi ugyanazon a munkahelyen.
Az elismeréshez szívből gratulálunk!

 

DigiMini1 kutatás- Mit gondolnak az óvodások a „kütyüzésről”?

A DigiMini1 kutatás alapján elmondható, hogy az intézményekben (a mintában szereplő óvodák mintegy 40%-ban) elsősorban (vagy kizárólag) szemléltetésre, az előírt témák illusztrálására használják az okoseszközöket, az internetet, ennek lehetséges oka elsősorban az eszközhiány, a megfelelő pedagógus-továbbképzések hiánya.Interaktivitás, a gyermekek bevonása digitális tevékenységekbe nagyjából minden ötödik óvodában fordul elő, minden tizedik óvodában pedig fejlesztő alkalmazásokat is használnak. Az online világ lehetőségeivel tisztában levő és egyben valóban innovatív óvodapedagógusi tevékenység azonban ritka.

A kutatás részeként drámapedagógiai módszerek alkalmazásával fókuszcsoportos kutatásra került sor, ezzel a módszerrel az óvodáskorú gyermekektől is értékes információkat lehet gyűjteni, akiket kérdőíves kutatással vagy interjúzással még nem lehet szóra bírni.

A kutatók a gyermekeket egy fiktív környezetbe helyezték, ahol egy mesebeli ország királya nehéz döntés előtt áll, mert az országában eddig még nem jelentek meg a „kütyük”, és döntenie kell arról, beengedje-e őket vagy sem, és ha igen, milyen szabályok mellett. A vizsgálatot végző kutató helyezkedett a mese egyes szereplőinek helyzetébe, majd a gyermekek tanácsadóként mondhatták el nekik a véleményüket. Ezt követően megvizsgálták, hogyan változtatja meg az országot a kütyük megjelenése, ki hogyan viselkedik az utcán. Majd a király óvodáskorú fia saját eszközt szeretett volna, és a gyermekek újra tanácsadóként segíthettek a királynak, hogy mit akar a fia, miért akarja, és ő szülőként mit csináljon ebben a helyzetben. Ezt követően a kiskirályfi kölcsönkapta az apja telefonját és azzal ment be az óvodába. Ezúttal a facilitátor a kiskirályfi szerepébe lépett, és a gyermekek az óvodapedagógusok szerepébe kerühettek, akiknek valamit kezdeniük kell a „mobilozó” gyermekkel.

Végül a játékot egy reflektív beszélgetéssel zárták, hogy nekik, mit szabad otthon és az óvodában és mit nem, illetve milyen javaslataik lennének a felnőttek számára.

A fókuszcsoport során a gyermekek így nem csak saját szemszögükből, hanem a szülők és az óvodapedagógusok szemszögéből is megfogalmazhatták az okoseszközökkel és az internettel kapcsolatos gondolataikat.

 

Az óvodapedagógusok tapasztalatai szerint az okoseszköz-használat szülői mintái gyakran valamiféle feszültséget jeleznek, a szülőkre pedig szinte egyöntetűen a kommunikáció- és kontrollhiányos magatartás a jellemző. A tiltás elvétve fordul csak elő, és az aktív résztvevő szülői magatartás sem jellemző. 

A kutatás összefoglalója itt elérhető: https://digitalisgyermekvedelem.hu/digimini1/

Vissza